marți, 4 mai 2010

Hristos a înviat?

Se împlinesc doi ani de când Bunul Dumnezeu S-a milostivit de mine şi m-a chemat să fiu creştin, să îmbrac din nou cămaşa botezului din pruncie, pe care o lepădasem câte puţin în fiecare an, până la vârsta adolescenţei. Pentru prima dată îmi vorbea despre Hristos cineva care îl cunoaşte, într-o altă limbă decât limba de lemn a cărţilor de predici.
Probabil animat fiind de atmosfera ce se instalase în mijlocul nostru, am simţit şi eu nevoia să povestesc ceva frumos. Le-am zis... singurul lucru înduioşător din viaţa mea: faptul că am un văr bolnav de epilepsie şi cu mintea de copil. M-am chinuit să mai găsesc ceva frumos, dar... nu am reuşit. De bună seamă că, în rest, eram un barbar fără nimic sfânt. Acest amănunt din biografia mea, era singura mea comoară...
...Şi într-adevăr, din toată viaţa mea, înafară de Hristos, nu găsesc nimic de valoare. Doar o grămadă de vechituri care nu fac doi bani decât pentru cel care le-a agonisit şi s-a ataşat emoţional de ele.
Hristos este însuşi Frumuseţea, din care izvorăşte tot ce este frumos, fără de care tot ce este frumos s-ar face urât. E însuşi Viaţa, din care izvorăşte tot ce este viu, fără de care tot ce este viu ar muri. Însuşi Dragostea, fără de care tot ce este dragoste, nu ar mai fi...
Iar când nu va mai fi nimic sfânt pe pământ care să vestească Învierea, atunci, cred, că vor începe pietrele să strige...

"Dacă Hristos a înviat, nimic nu mai contează.
Dacă Hristos nu a înviat - nimic nu mai contează..."

3 comentarii:

Mariana spunea...

Hristos a înviat!
Scrii minunat...îmi place aici, la tine pe blog!

Unknown spunea...

Buna seara!
Si eu am implinit 2 ani de cand am inceput sa imi ridic ochii spre Dumnezeu....dar nu pot vb atat de frumos cum o faci tu...
Vroiam s ate intreb cu reusesti sa-L traiesti pe Hristos?
Vb f frumos...despre El...
Cand citesc despre cum Il traiesc altii pe Hristos....imi dau lacrimile ca unui copil care vede o jucarie si stie ca el nu ar putea s-o aiba...din mai multe cauze!
Poate nu cred cu tot sufletul meu...poate nu ma las cu adevarat in mainile Lui...nu stiu...ideea e ca imi doresc, tanjesc dupa El...dupa dragostea Lui!
Doamne ajuta!

Anonim spunea...

Ma numesc Gratia Lungu Constantineanu, initiatoarea acestui volum de interviuri cu parintele Calistrat. Am incercat ca aceasta lucrare sa cuprinda cat mai multe informatii pregatind cat mai multe intrebari relevante pentru familia crestina din zilele noastre. Cuvantul "interviuri" este pretentios, mai degraba am transcris, fara slefuiri sau corecturi ulterioare, o discutie intre un credincios de rand si un duhovnic al crestinatatii. Evident, pe acest taram duhovnicesc, nu vorbim de probleme lumesti ca pretentii financiare sau "drepturi de copyright" (parintele a zambit cand l-am intrebat de asa ceva...) si de aceea am decis sa o postez pe internet:

http://www.scribd.com/doc/65970574/Despre-Familia-Ortodoxa-Parintele-Calistrat-Chifan-Barnova-Vladiceni-Interviu-Gratia-Lungu

http://www.archive.org/details/DespreFamiliaOrtodoxa